Job Description
Manage a team of Animators and support creation of high-quality 3D animations for the game, including human body and facial animation and environment animation.
WHAT YOU'LL DO
Contribute to the set-up and maintenance of the animation pipeline.
Collaborate with Technical Artists to design and build custom rigs and skeletons
Work with Art Directors and Lead Artists to understand the high-quality objectives and ensure animation style consistency across the game.
Responsible for team members overall efficiency and motivation.
Animate and perform motion editing within complex animation systems including integration and refinement of Mocap data, ensuring technical constraints are met.
Provide accurate time estimates for tasks and meet production deadlines.
Support production in planning and prioritizing tasks.
Verify in-game animation quality with the Art Director and adapt according to feedback.
Act as mentor for more junior animators.
アニメーターチームを管理し 人体や顔のアニメーション 環境アニメーションを含む ゲーム用の高品質な3Dアニメーションの制作をサポートする
業務内容
アニメーションパイプラインのセットアップとメンテナンスに貢献する
テクニカルアーティストと協力し カスタムリグやスケルトンの設計と構築を行う
アートディレクターやリードアーティストと協力し ハイクオリティな目標を理解し ゲーム全体のアニメーションスタイルの一貫性を確保する
チームメンバーの全体的な効率とモチベーションに責任を持つ
Mocapデータの統合と改良を含む複雑なアニメーションシステム内で 技術的な制約が満たされるようにアニメーションを作成し モーション編集を実行する
タスクにかかる時間を正確に見積もり プロダクションの納期を守る
プランニングとタスクの優先順位付けを行い プロダクションをサポートする
アートディレクターと一緒にゲーム内のアニメーションの品質を確認し フィードバックに応じて適応させる
若手アニメーターのメンターとなる
WHAT YOU'LL BRING
At least 8 years’ experience as an animator within the Video games industry, with published AAA titles on console.
Excellent team management skills.
Excellent skills in key frame animation and strong experience working with mocap.
Excellent knowledge of Maya and Motion builder
Understanding of the character and animation pipeline including rigging and integration.
Up to date knowledge of current animation techniques and development processes.
Good knowledge of human and animal anatomy and movement, body language and the mechanics of expression of emotion.
Good understanding of gameplay systems, state machines and blend spaces.
Knowledge of Photoshop and Scripting is an asset.
Able to work to deadlines under pressure and with minimal supervision.
Open to receive and act on constructive criticism.
Ability to work collaboratively in an open team environment.
A positive attitude and a commitment to bringing fresh ideas to the team and the game.
Japanese skill : JLPT N3 or above, English skill : Business level or above
必要スキル
ビデオゲーム業界で8年以上のアニメーター経験を有し コンソールでAAAタイトルを発表したことがある方
優れたチームマネジメント能力
キーフレームアニメーションの優れたスキル およびモーキャップを使用した強力な経験
MayaとMotion Builderに関する優れた知識
リギングや統合を含むキャラクターとアニメーションのパイプラインを理解していること
現在のアニメーション技術や開発プロセスに関する最新の知識
人間と動物の解剖学と動き ボディーランゲージ 感情表現のメカニズムに関する十分な知識
ゲームプレイシステム ステートマシン ブレンドスペースに関する十分な理解
Photoshopとスクリプトの知識があれば尚可
プレッシャーに負けず 最小限の監督で納期を守りながら仕事をすることができる
建設的な批評を受け入れ それに基づいて行動することができる
オープンなチーム環境で協力的に働くことができる
前向きな姿勢で チームとゲームに新鮮なアイデアをもたらすことにコミットすること
日本語スキル JLPT N3以上 英語スキル ビジネスレベル以上