Lead Animator
Ubisoft
Osaka, Osaka, JP
1 日前

Job Description

Manage a team of Animators and support creation of high-quality 3D animations for the game, including human body and facial animation and environment animation.

WHAT YOU'LL DO

  • Contribute to the set-up and maintenance of the animation pipeline.
  • Collaborate with Technical Artists to design and build custom rigs and skeletons
  • Work with Art Directors and Lead Artists to understand the high-quality objectives and ensure animation style consistency across the game.
  • Responsible for team members overall efficiency and motivation.
  • Animate and perform motion editing within complex animation systems including integration and refinement of Mocap data, ensuring technical constraints are met.
  • Provide accurate time estimates for tasks and meet production deadlines.
  • Support production in planning and prioritizing tasks.
  • Verify in-game animation quality with the Art Director and adapt according to feedback.
  • Act as mentor for more junior animators.
  • アニメーターチームを管理し 人体や顔のアニメーション 環境アニメーションを含む ゲーム用の高品質な3Dアニメーションの制作をサポートする

    業務内容

  • アニメーションパイプラインのセットアップとメンテナンスに貢献する
  • テクニカルアーティストと協力し カスタムリグやスケルトンの設計と構築を行う
  • アートディレクターやリードアーティストと協力し ハイクオリティな目標を理解し ゲーム全体のアニメーションスタイルの一貫性を確保する
  • チームメンバーの全体的な効率とモチベーションに責任を持つ
  • Mocapデータの統合と改良を含む複雑なアニメーションシステム内で 技術的な制約が満たされるようにアニメーションを作成し モーション編集を実行する
  • タスクにかかる時間を正確に見積もり プロダクションの納期を守る
  • プランニングとタスクの優先順位付けを行い プロダクションをサポートする
  • アートディレクターと一緒にゲーム内のアニメーションの品質を確認し フィードバックに応じて適応させる
  • 若手アニメーターのメンターとなる
  • WHAT YOU'LL BRING

  • At least 8 years’ experience as an animator within the Video games industry, with published AAA titles on console.
  • Excellent team management skills.
  • Excellent skills in key frame animation and strong experience working with mocap.
  • Excellent knowledge of Maya and Motion builder
  • Understanding of the character and animation pipeline including rigging and integration.
  • Up to date knowledge of current animation techniques and development processes.
  • Good knowledge of human and animal anatomy and movement, body language and the mechanics of expression of emotion.
  • Good understanding of gameplay systems, state machines and blend spaces.
  • Knowledge of Photoshop and Scripting is an asset.
  • Able to work to deadlines under pressure and with minimal supervision.
  • Open to receive and act on constructive criticism.
  • Ability to work collaboratively in an open team environment.
  • A positive attitude and a commitment to bringing fresh ideas to the team and the game.
  • Japanese skill : JLPT N3 or above, English skill : Business level or above
  • 必要スキル

  • ビデオゲーム業界で8年以上のアニメーター経験を有し コンソールでAAAタイトルを発表したことがある方
  • 優れたチームマネジメント能力
  • キーフレームアニメーションの優れたスキル およびモーキャップを使用した強力な経験
  • MayaとMotion Builderに関する優れた知識
  • リギングや統合を含むキャラクターとアニメーションのパイプラインを理解していること
  • 現在のアニメーション技術や開発プロセスに関する最新の知識
  • 人間と動物の解剖学と動き ボディーランゲージ 感情表現のメカニズムに関する十分な知識
  • ゲームプレイシステム ステートマシン ブレンドスペースに関する十分な理解
  • Photoshopとスクリプトの知識があれば尚可
  • プレッシャーに負けず 最小限の監督で納期を守りながら仕事をすることができる
  • 建設的な批評を受け入れ それに基づいて行動することができる
  • オープンなチーム環境で協力的に働くことができる
  • 前向きな姿勢で チームとゲームに新鮮なアイデアをもたらすことにコミットすること
  • 日本語スキル JLPT N3以上 英語スキル ビジネスレベル以上
  • この仕事を報告する
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