Client Principal
Micro Focus
Tokyo, Japan
5 日前

Job Description : 1 本職の概要

1 本職の概要

クライアント プリンシパル CP は当社プロフェッショナル サービス統括本部の営業およびビジネスの推進を担う専門職として位置づけられ 所定のフォーカス領域 顧客テリトリー を対象とした営業活動を実行します CPはライセンス営業チーム等と密に連携 協力しながら ライセンス サービス サポートが複合する大型案件などの獲得を進めます

2 CPの責務

ネームドアカウント / フォーカスアカウントに関連したセールス ターゲットが割り当てられる CPはこれらアカウントのAccount Sales Planを立て そこから導かれるビジネス アクションを実行する

コンサルティング ワークショップ その他日常的な顧客との連携など有効な施策を通して C-レベル層を含む顧客のキーマンとの関係を構築し 顧客とのネットワークを強化する

上記の関係ネットワーク強化 或いはソリューションの方向付け 顧客課題の解決ビジョンを提示するコンサルティング活動 などを通じて案件パイプラインを創出する

PSの開発エンジニアやライセンス営業チーム等との連携等を通して 案件のセリング エンゲージメントにおいてリーダーシップを発揮する

3 必要な能力 経験等

営業経験等

10年以上のコンサルタントあるいはPM等の顧客対応の経験 必須

10年以上のセールス ターゲットに基づく営業の経験 望ましい条件

案件の選別判断 受注計画立案 顧客エスカレーションなどの営業プラニングのスキル

領域技術に関する知見

ITのコンサルティング 構築 プロジェクト管理 サービス 等を取り扱う 販売する ための知見

IT運用管理 ビッグデータ アプリケーション開発 テスト あるいはセキュリティ技術など MFEの製品ポートフォリオに関連したコンサルティングの知識

ITのコンサルティング プロジェクト管理 ビジネス推進などいずれかの領域で5年以上の実施経験があればなお可

4 資質等の要件

積極性 / セールスマインド / ビジネス指向

新規案件を自発的に開拓するマインド

1. Overview of the job

s (CPs) are sales specialists within Professional Services organization. Assigned to 5 -8 key customers CPs take the lead in developing our business deeper and wider in the customer’s organization, as well as open up business at new customers.

CPs do this through Consultative Selling, interacting with the most senior stakeholders in the accounts. The CP leads and controls the sales cycle and align internal / external partners and key resources, resulting in a predictable velocity and closure of large deals every quarter.

CPs negotiate and close the deal and ensure successful project execution thus to realize outcomes and benefits. CPs are a credible sparring partner for our customer’s IT leaders and Line-of-Business managers, but have the hands-on attitude to make deals come through.

2. Responsibilities :

  • CP will be assigned sales target for their assigned accounts and is accountable for achieving / exceeding this target
  • CP required to build or refine account sales strategies and plan and execute along the plans for the active opportunities development, management and closure
  • CP will establish a professional, working, and consultative, relationship network with the client, including the C- level by developing a core understanding of the unique business needs of the client within their industry.
  • CP will lead the sales engagement in collaboration with Professional Services delivery consultants and other teams such as License Sales - shaping business proposals to the customers by utilize his / her expertise and experiences.
  • 3. Required competencies / skills :

  • 10+ years of experiences either in the technology consultancy or customer engagement that is key for the business.
  • Preferred 10+ years of services sales experiences in large software companies
  • Required leadership attributes : Always Accountable, Will to Win, Passion for Customers, Highly Capable & Innovative and People & Team Developer.
  • Highly skilled at building and managing a sizable qualified pipeline.
  • Outstanding knowledge on IT services / consulting / professional services selling
  • Preferred domain expertise in IT Operations Management, Big Data, DevOps, Application Development / testing, and / or Security.
  • Preferred 5+ years experiences either on IT consultancy, IT project management, or IT business promotion
  • 4. Preferred characteristics :

  • Is proactive and takes initiative
  • Sales mind and business-focus
  • Excellent business relationship building skills
  • Hunting attitude for new business, creative, adaptive, empathic, credible, analytical, structured, hands-on, independent, collaborative and persistent.
  • LI-MS1

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