Technical support/Pre-sales Engineer
IncrediBuild
Tokyo, Japan
1 日前

Description

IncrediBuild, the leading solution provider of software acceleration technology is looking for a talented Technical support / Pre-

sales Engineer to join our Tokyo office.

Use your talent to influence Incredibuild's environment and deliver a remarkable experience for our more than 200,000 users.

In the position, you'll support both new and existing IncrediBuild customers from leading organizations like Microsoft, Intel, Nintendo, and more.

Key responsibilities

Pre-sales responsibilities :

  • Technical guidance and demonstration to potential IncrediBuild customers.
  • Follow-up leads to confirm installation was successful and to provide technical support.
  • Provide guidance in trade-shows and seminars.
  • Support the existing customers, investigate issues and solve them.
  • Escalate to HQ if necessary, and follow up until the issue is solved.
  • Support responsibilities :

  • Support the existing customers, investigate issues and solve them.
  • Escalate to HQ if necessary, and follow up until the issue is solved.
  • Interact with leading software development, internet, and gaming companies.
  • IncrediBuildはソフトウェアのアクセラレーション技術で業界をリードするプロバイダーです 現在当社 東京オフィス では才能にあふれた テクニカルサポート / セールスエンジニア を募集しています

    20 万人を超える IncrediBuildユーザーによりすばらしい体験をお届けするために あなたの力を貸してください

    現在募集中のポジションでは 新規顧客およびマイクロソフト インテル 任天堂など業界を代表する既存の法人顧客のサポートをお願いすることになります

    業務内容

    セールスエンジニア

  • 当社の潜在顧客に対する技術的なアドバイスと案内
  • 当社製品のインストールのフォローアップおよびテクニカルサポート
  • 展示会やセミナーでの当社製品の案内
  • 問題の調査 解決支援を通じた既存の法人顧客のサポート
  • 問題解決のために 必要に応じて 海外本社とのやり取り
  • 業界を代表するソフトウェア開発会社 インターネット関連会社 ゲーム会社との連絡業務
  • テクニカルサポート

  • 問題の調査 解決支援を通じた既存の法人顧客のサポート
  • 問題解決のために 必要に応じて 海外本社とのやり取り
  • 業界を代表するソフトウェア開発会社 インターネット関連会社 ゲーム会社との連絡業務
  • Requirements

  • Minimum 3 years’ experience in Visual Studio C++ development
  • Good understanding of Linux environment advantage (especially in relation with general IT networking firewall stuff virtual machines)
  • Good analytical approach to problem-solving (background in customer problem-solving in a tech environment (support prof. services)
  • Service-oriented approach MUST
  • Very good communication skills both in Japanese and English
  • Experience in the Japanese gaming industry - an advantage.
  • Experience working with an international company - advantage
  • 応募資格

  • Visual Studio / C++ での開発経験 3年以上 をお持ちの方
  • 問題を解決へと導く優れた分析的アプローチができる方 技術環境におけるお客様の問題背景を理解し 解決できる
  • 日本語および英語で優れたコミュニケーション能力をお持ちの方
  • サービス指向のアプローチができる方
  • Linux 環境について十分な理解をお持ちの方 (特に一般的なIT / ネットワーク / ファイアウォール / 仮想マシンに関する知識のある方)
  • 日本のゲーム業界での勤務経験をお持ちの方
  • 国際的な企業での勤務経験をお持ちの方
  • 必須のスキル 経験

    歓迎するスキル 経験

    応募する
    お気に入りに追加する
    お気に入りから外す
    応募する
    自分のEメール
    "続ける" をクリックすると、私は neuvoo の同意を私のデータを処理し、私に電子メールのアラートを送信するには、neuvoo の プライバシーポリシー の詳細を与える。私の同意を撤回するか、いつでも退会することがあります。
    続ける
    応募フォーム