GK) IT - Technology Strategy, Governance & PMO, Principal
Asurion
Tokyo, Tokyo, JP
6 日前

Digital Technology Program Management :

Assure alignment between Business and Technology strategy for critical programs implementations.

  • Influences priorities and decisions across the Japan Organization.
  • Anticipates business changes and adjusts projects to align to new directions.
  • Understands IT supply and proactively sets business delivery expectations.
  • Collaborate with all stakeholders to prioritize projects and meet client commitments.

  • Manage business relationship, working closely with key representatives from Product and Operations.
  • Proactively support and find solutions for various issues faced by co-workers.
  • Identifies project risks / issues, and executes mitigation plans and communicates project statuses to the Business and Technology leadership.
  • Establish smart and simple program level routines

  • Directly engage with clients and drive to manage client’s IT decision making.
  • Facilitate strategic C-level executives decision making with true technical insight.
  • Promote productive interactions and healthy debate across Product, Operations and Technology.
  • Team management :

  • Manage a team consisting of top-level project managers.
  • Maintains a manner of leadership, influence, and flexibility to promote a team atmosphere.
  • Ensures programs are staffed with the appropriate resources and skill sets.
  • Maintains or improves motivation.
  • Manage 1-3 members and 3-5 contractors
  • Essential Skills and Experience

  • Total 5+ years of experience on IT Consultant domain with at least 2-3+ years at the manager level.
  • 7+ years of project management experience on technology related projects / services.
  • Experience on managing complex Program with structured Governance process.
  • Directly engage with Japanese clients and drive to manage client’s IT decision making
  • Superior communication skills, and the ability to exhibit a presence when necessary
  • Ability to effectively respond to dynamically changing work environment and to positively influence for managing vendor relations
  • Preferred Skills

  • International experience within global organization
  • Consultation experience for global IT organization
  • Knowledge of PMP, COBIT and ITIL
  • Language

  • Native level Japanese communication for clients and regional senior management communication
  • Business level English communication (TOEIC of 800 or more, for non-English speakers
  • Others

    Personal Competencies and Attributes

  • Well organized & disciplined, sets priorities and manage time effectively.
  • Results driven, exceptionally self-motivated and directed, keen attention to detail, and strong sense of personal accountabilities
  • Demonstrates resourcefulness, creativity, flexibility, and a relentless drive to ensure business success.
  • Establishes a strong leadership presence within the region by being involved & being approachable.
  • Wears an uncompromising level of honesty, trustworthiness, and ethical behavior.
  • 弊社は 大手モバイルキャリア様と共に スマホ等のデジタル機器の

    ①補償サービス 故障 水漏れ 破損 紛失等のトラブル解決のサポート

    ②アフターサービス スマホ等のデジタル機器の設定や基本操作 利用方法やトラブル対処等のサポート を提供しており

    電話やチャット Web等を通じて 様々なトラブルを解決し お客様のデジタルライフを支えています

    今後もお客様の声に耳を傾け より便利なサービスを提案していきます

    社内DXコンサルタントはUX / UIデザイナーを含むプロダクト オペレーション, グローバルチーム等のパートナーと密に連携し

    Japan Region全体のDigitalテクノロジー関連プログラムを推進し エンドユーザー向けの価値創造にダイレクトに貢献できる 数千万人の顧客基盤を持つサービスに貢献

    最新テクノロジー AIや機械学習等 を活用した 顧客体験やオペレーション改善により ビジネス成長を実現するため Digital Transformationを提案する

    Digitalテクノロジーを活用した ビジネス成長とイノベーションに向けて 組織横断的なプログラムをリードする 例 感情分析 画像認識 音声認識等のAI先進技術を活用した 顧客体験向上 オペレーションの改善 再構築のリード等

    コールセンターや物流センターの基幹システムの再構築等 ビジネス成長を下支えする Digital platformの構築プログラムをリードする

    Test learn や Agile DevOps 等の変革を組み合わせ Digital組織へのチェンジ マネジメントやIT組織能力の向上をリードする

    Globalチームと連携し Global戦略に一致したJapan RegionのDigital 戦略を構築する

    このポジションでは :

    Water fallだけでなく Agileベースのデリバリー手法を経験できます

    デジタルトランスフォーメーションに向けた組織変革に貢献できます

    Japan localの裁量をもって ソリューション検討など 自律的にプロジェクトを推進できます

    Digital テクノロジープログラムの推進

    ビジネス戦略とIT戦略を整合させ 戦略的プログラムの導入をリードする

    ビジネス戦略上の優先順位の判断や戦略的意思決定等 Japan Region全体の適切な意思決定を促す

    ビジネスの変化に適応し プロジェクトを適切な方向に導く

    ビジネスの期待値をプロアクティブにコントロールする

    適切なステークホルダーを巻き込み 優先順位をコントロールし クライアントへのコミットメントを果たす

    ProductやOperationsの主要メンバーと協働し 適切なリレーションシップを構築する

    プロジェクトが直面する課題に対し プロアクティブなサポートを提供し 解決に導く

    プロジェクトのリスクや課題の特定および解決をリードし 適時適切にCxOに報告する

    簡素で効果的なプログラム運営のフレームワークを構築し運用する

    クライアントと直接対峙し IT関連の意思決定をリードする

    IT関連事項に対し 深い洞察を提供し CxOの戦略的意思決定を促す

    Product / Operation / Technology横断の効果的コラボレーションと建設的議論を促す

    チーム マネジメント

    ハイパフォーマーで構成されるチームをリードする

    リーダーシップと影響力 柔軟性を梃に モチベーションの高いチームを構築する

    プロジェクトに対し 適切なスキル リソース配分がなされていることを担保する

    高いモチベーションを維持 向上させる

    1 3人の直属の部下のマネジメント 業務委託者 3 5人のマネジメント

    Essential Skills and Experience

  • ロジカルな言語化 ドキュメンテーションスキル
  • 起案から合意形成まで3日で行えるスピード感のあるビジネスのご経験
  • Preferred Skills

  • ITコンサルティング経験 5年以上 とマネージャー経験 2 3年以上
  • IT関連プロジェクト サービスに関する 7年以上のプロジェクトマネジメント経験
  • 高度なマネジメント手法を適用し 複雑なプログラムをマネジメントした経験
  • 日本の大企業のクライアントと直接対峙し IT関連の意思決定をリードした経験
  • コミュニケーションスキルが高く 的確な発言により 存在感を示すことができる
  • ダイナミックな環境変化に迅速 柔軟に適応し 良好なリレーションシップを構築できる
  • Language

  • 日本語 ネイティブレベル 顧客やシニアマネジメントとコミュニケーション可能なレベル
  • 英語 ビジネスレベル 非ネイティブレベルの場合 TOEIC800点以上
  • Others

    Personal Competencies and Attributes

  • 計画的に 優先順位を定めながら 規律正しく 効果的にタイムマネジメントできる
  • 目的志向で 自律的に行動し 細部に注意を払いながら 自己の役割を全うし 求められた結果を出すことができる
  • クリエイティブに考え 臨機応変 柔軟に行動し 粘り強く ビジネスを成功に導くことができる
  • 強固な信頼関係を構築し Japan Region内で強力なリーダーシップを発揮できる
  • 妥協なく 誠実さ 他者からの信頼獲得 倫理的な振る舞いを追及できる
  • 過去事例

  • 新ビジネス立上げ / エンドユーザーの顧客体験をデザインするデジタルプラットフォーム構築プロジェクト
  • コールセンターのUX / UIを抜本的に改善するコアプラットフォーム刷新プロジェクト
  • 物流センターを支えるコアプラットフォームの刷新プロジェクト
  • ポジションの内での影響力 会社への貢献度

  • 全社横断の重要プロジェクト参画を通した収益ドライバーの強化
  • 収益向上に向けた テクノロジー関連事項のマネジメント意思決定への貢献
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