Commercial Enterprise Sales Manager, Amazon Business
Amazon
Meguro , JP
5 日前

DESCRIPTION

On September 20th 2017, Amazon.co.jp announced the launch of Amazon Business , a B2B marketplace to meet the procurement needs of businesses of every size from small business to large multi-national organization, as well as institutional buyers like universities, schools and public offices.

Amazon Business customers benefit from a range of business-tailored features such as Pay by Invoice, and reporting and analytics to gain visibility into how their business is spending.

Business can take advantage of business-exclusive pricing and quantity discounts, and Business Prime Shipping. All of this is added to the selection, convenience and value customers expect from Amazon.

One of targeted segment of customers is Enterprise (annual rev size above JPY25B) and we need to provide customized solution to the customers.

Enterprise Sales organization defines strategy and execute tactical plans to help especially enterprise customers reinvent the way they purchase supplies.

Enterprise Account Manager plans and delivers result, also reflect voice of customers for improvement. The ideal candidate knows how enterprise companies simplify business processes and drive efficiency and / or direct savings.

Roles and Responsibilities

  • Manage a group of Account Managers each focusing on specific territories.
  • Develop a territory customer account management plan
  • Report on prospect onboarding pipeline and customer spend adoption
  • Meet or exceed targets for customer account management
  • Initiate prospecting and lead generation activities
  • Educating and networking with key prospect and customer contacts
  • Ability to converse with senior customer stakeholders including CPOs, VP’s Supply Chain, and others
  • Contribute to contracting activities for large, complex deals
  • Develop long term relationships with multiple stakeholders in customer accounts
  • Drive and accelerate spend adoption within assigned accounts
  • Relay customer needs and requirements back to internal Amazon teams including Product Management and Category Management teams
  • Drive periodic innovation aimed at improving customer satisfaction
  • Work closely with marketing, merchandising, business development, customer service and other key internal Amazon stakeholders
  • Various Working System for Work Life Harmony

    We believe that it is important to spend private time such as spending time with your family or doing anything you like to spur innovation.

    Amazon promotes a fulfilling and flexible work style according to the work volume and lifestyle of each employee. (Example : Flex Time, Work From Home, Maternity / Parenting / Family Care Leave etc.)

    Amazon businessは2017年9月20日に日本でローンチした事業で 法人企業向け購買プラットフォーム 及び各種ソリューションの開発 提供をミッションとしています

    Amazonの豊富な品揃え 利便性はそのままに 請求書払いなどの法人 個人事業主のニーズに対応した新しいサービスを提供しています

    Enterprise Account Managerは 大手企業を担当し お客様との強力な関係の構築 ビジネスの拡大に責任を持ちます 担当テリトリーのオーナーとして 各種分析を元に戦略的なプランを策定し 新規開拓を行うとともに お客様の課題やニーズを把握し 適切なソリューションを提供していきます 直販営業としての活動を主軸にしながらも マーケティング等の社内関連各部門との共同施策や パートナー様との協業を通じてスケールする仕組みを作っていくという発想も重要となります

    本ポジションでは 特定の業種業態にとらわれず多彩なビジネスに触れ 業務面 IT面での支援を通してお客様と成功の喜びを分かちあうことができます また 業務を通して先進的なテクノロジーに関する知識を深めていただけるとともに スタートアップメンバーとして組織作りに参画できる点が魅力でもあります 自ら率先して考え スピード感をもって実行し 失敗を恐れずに突き進める方 是非とも一緒に新たな市場を作っていきましょう

    役割と責任

  • セールスチームのマネジメント業務
  • 大手企業を対象とした 新規開拓及び既存顧客への営業活動
  • アカウント テリトリープランの作成 及び目標達成に向けたアクションの遂行
  • お客様のビジネスモデルや想定課題に基づく製品 サービスの価値訴求 案件創出 クロージング
  • マーケティング マーチャンダイジング ビジネスデベロップメント CS等の社内関連部門との緊密な連携
  • お客様満足度向上への各種の取り組み
  • ダイバーシティ ワークライフバランスの取り組みについて

    Amazonでは 家族と過ごす時間や 趣味に没頭するなど充実したプライベートの時間を大事にすることは 常にInnovativeであり続けるためにとても重要なことと考えます

    Amazonビジネス事業本部では 出産 育児 介護など 様々なライフステージイベントなどに合わせ 社員が自由な勤務体系を選択できる環境が整備されており 多くの社員がこうした制度を活用しながら活躍しています

    例 フレックスタイム制度 在宅勤務制度 産休 育休 時短勤務制度 など

    BASIC QUALIFICATIONS

  • BA / BS degree
  • 6+ Years B2B large enterprise sales and / or account management experience.
  • 3+ Years People Management experience.
  • Knowledge of Procure-to-Pay (eProcurement), System-Integration and Tender-Processes at large enterprises
  • Superior Japanese communication skills both verbal and written.
  • Proven analytical skills and ability to influence people both internally and externally.
  • Decisive and able to move with speed to implement ideas.
  • A passionate, self-starter, ready to take Amazon’s local customer experience to the next level.
  • Broad commercial awareness developed in a fast-moving environment.
  • 大卒以上
  • 6年以上の大手企業向け営業経験
  • 3年以上のピープルマネジメント経験
  • 購買システムやプロセスに関する知識
  • 優れた口頭と文書によるコミュニケーション プレゼンテーションスキル
  • 売上のターゲットを達成する為のプランの作成と遂行を 自発的に行えること
  • 不確実で複雑な環境下でもロジカルに物事を整理し 問題解決を行えること
  • チームプレイヤーであること
  • PREFERRED QUALIFICATIONS

  • University degree ideally in a technical or analytical discipline, MBA preferred
  • Active listener and effective communicator
  • Effective closer
  • Strong ownership, bias for action and willingness to role-up your sleeves
  • Expert use of CRMs (e.g. Salesforce.com), MS Office Suite, and other systems
  • Distribution Sales experience a plus along with experience working with resellers
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