Operations Manager, Alexa Shopping
Amazon Japan G.K.
Osaka, JPN
6 日前

私たちAlexa Shoppingは 日常生活の買い物を声だけで可能にする努力をしています Amazon Echo, Echo Dot, Echo Spot, Echo ShowなどのAIスピーカーに商品をリクエストするだけで 必要とするものを何でも即座に注文することを可能にします どこにいても 何をしていても 数秒以内に商品の購入に進むことができるようにします Alexa Shoppingではユーザとスピーカーの会話 商品の検索 さらに新しいショッピング方法を開発するために業界最高の人材を求めています 私たちと一緒に 日常生活の未来を変えていきましょう

Alexa Shoppingは お客様の発話データのアノテーション及びデータ分析を行うチーム全体をまとめるOperation Managerを募集しています Operation Managerは大きなオペレーションの全体を統括し 国内外の様々なチームメンバーと連携しながらお客様のAlexa搭載端末での買い物体験を良くしていく上で重要なポジションです

Operation Managerはそれぞれのチームに属しているData AssociateのManagerやProcess Leadをリードしながら高度なアノテーションおよびデータの分析のチーム全体の統括を行います 実際の仕事ではGlobalのStakeholderとのコミュニケーション プロセスの新規作成および編集のサポート 新しいKPIの設定 チームのプライオリティの決定などを主にGlobalのメンバーと連携しながら行います

GlobalにいるAlexa Shoppingのデータサイエンティストや様々なプログラムマネージャー エンジニアとリモートの環境で連携しながらプロセスを進めていくことが求められます

私たちはAmazonの根幹となるビジネスへの理解や革新的なイニシアチブを日々取れる人物像を求めています

主な業務内容

  • プロセスの管理およびオペレーションでの様々なチームとの連携
  • データを基にした分析及び 課題に対しての技術的な解決提案とプロセスの改善を実施
  • 様々なGlobal Stakeholderとのコミュニケーションを通じてオペレーションのマイルストーンの設定やオペレーション全体の設計や予算管理
  • チーム全体としてのSLA管理及び 基盤作り 採用モデルの構築
  • チーム全体の品質管理や AmazonのCultureが浸透するようにする
  • KPIなどを通じて 定量的な分析を行って 技術的な解決などを用いてツールやリソースの開発 及び実行を行うサポート
  • 複雑なソフトウェアやプロセス 分析などを用いて期日を守ってプロジェクトの統括ができる
  • Amazonは マイノリティ / 女性 / 障がい者の雇用機会均等における差別是正措置を積極的に推進しています

    At Alexa Shopping, we strive to enable shopping in everyday life. We allow customers to instantly order whatever they need, by simply interacting with their Smart Devices such as Amazon Show, Spot, Echo or Dot.

    Our Services allow you to shop, no matter where you are or what you are doing, you can go from 'I want that' to 'that's on the way' in a matter of seconds.

    We are seeking the industry's best to help us create new ways to interact, search and shop. Join us, and you will be taking part in changing the future of everyday life.

    We are seeking process leads to join our Alexa shopping operations team. The Process Lead will work with a team of high performing individuals, responsible for end to end annotation tasks.

    The job involves stakeholder connect, process transition, creating metrics, work prioritization, be the subject matter expert for the process, understand annotation needs and create / update process SOPs, train L2 & L3 associates, identify process improvement opportunities and drive solutions quality KRAs for this team.

    He / she will be the first point of contact to the Alexa Shopping’s feature teams worldwide and must therefore be comfortable and confident liaising with remote teams.

    The ideal candidate actively seeks to understand Amazon’s core business values and initiatives, and translates those into everyday practices.

    Some of the key result areas include, but not limited to :

  • Experience in managing process and operational escalations
  • Driving appropriate data oriented analysis, adoption of technology solutions and process improvement projects to achieve operational and business goal
  • Managing stakeholder communication across multiple lines of business on operational milestones, process changes and escalations
  • Communicate and take the lead role in identifying Gaps in process areas and work with all stakeholders to resolve the gaps
  • Be a SME for the process and a referral point for peers and junior team members
  • Support Ops manager in hiring, identifying high & low performers within the team, work cross-functionally, and build consensus on difficult issues
  • Has the ability to drive business / operational metrics through quantitative decision making, and adoption of different tools and resources
  • Ability to meet deadlines in a fast paced work environment driven by complex software systems and processes
  • Ability to perform deep dive in the process and come up with process improvement solutions through automations
  • Shall collaborate effectively with other teams and subject matter experts (SMEs) to support launches of new process and service
  • Amazon is an Equal Opportunity-Affirmative Action Employer Minority / Female / Disability / Gender Identity / Sexual Orientation.

    5121540051

  • 8年以上の実務経験と3年以上のマネージメント経験
  • 学士号
  • 母国語が日本語 あるいはネイティブに近い日本語力 読み書き 会話ともに必須
  • ビジネスレベル以上の英語の読み書き能力
  • 75人以上のオペレーションのマネージメント経験
  • 高い分析力 問題解決力 論理的推論力
  • 迅速な業務内容や環境の変化への適応で快適に作業できる
  • 複数のプロジェクトを同時にサポートでき 迅速な業務ベースの中で 優先順位が変更するたび臨機応変に対応できる
  • 常に向上心を持ち リーダーとして周りをサポートすることができる
  • A Bachelor’s Degree with relevant experience of 2+ years with 1+ years of stakeholder management
  • Excellent Japanese and English communication (written & oral), strong organizational skills and detail oriented
  • Strong analytical, problem-solving, and critical-thinking skills
  • Comfortable working in a fast paced, highly collaborative, dynamic work environment
  • Willingness to support several projects at one time, and to accept reprioritization as necessary
  • Demonstrated leadership with a bias towards action and ownership
  • ビジネスアナリストの経験
  • Six Sigma Green Beltの資格
  • 高いレベルの教育をする大学などでのMBA取得
  • 技術的なチームとの連携やOperationの問題点の改善経験
  • Business Analytics experience
  • Six Sigma / Green Belt Certification
  • Exposure to working with technology teams and solving operational issues
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