GK) Product_Sr. Product Manager/Product Manager
Asurion
Ark Hills South Tower, Tokyo
4 日前

Asurionはお客様とテクノロジーを結び付け お客様の快適なテクノロジーライフをサポートします このポジションは B to B to Cビジネスモデルにおいて 製品 サービス開発のキーメンバーとして UXデザインチーム エンジニアリングチーム データサイエンティスト オペレーション運用チーム等と密接に連携し プロダクト戦略立案 導入 運営 改善を行います このポジションは ジャパンリージョンのプログラム発展に貢献する責任あるポジションです Asurion supports your comfortable life through the technology connecting with you.

This position brings the experience of delivering new products and services to millions of customers in a B to B to C business model.

You will work as a key member of the product management, and will plan product, implement, operate and improve working closely with UX design team, engineering team, data scientist, operation, and account management team.

The development team will quickly and continuously introduce new features in the journey team model. This position is responsible for contributing to the expansion of the Japan Region program.

各プログラムにおける製品 サービス開発 導入 改善を企画立案 推進します

プログラム推進にあたっては ユーザーのニーズや行動 感情についてログ分析及び調査を行い ユーザーの顕在的 潜在的ニーズを理解し そこから得た知見をプロダクト戦略やデザインに取り入れます

定量 定性分析 に基づく 顧客ニーズ発見とプロダクト戦略立案

  • お客様の快適なテクノロジーライフをサポートするために必要なKPI / 目標値を定義 設定する
  • 社内外の定量 定性データを収集 測定 分析し KPI / 目標値達成に必要な施策戦略を 事業会社 データサイエンティスト UXデザインチームやITチームと策定する リサーチにより目標達成におけるポイントの特定 分析をリードする
  • プロトタイプによる施策のKPIに対する有効性の評価
  • 市場を理解し プロダクトのビジョンや中長期のプロダクトロードマップを作成する
  • プロジェクトマネージメント

  • KPI測定と課題分析 対応策策定を行う
  • プログラムに対する費用対効果の見積もり 監査を事業会社と実施する
  • ステークホルダーからプロジェクト投資の承認を獲得する
  • 透明性確保を目的としたステークホルダーとのプロジェクト進捗アップデートをリードする
  • プロジェクトのデリバリー

  • プロダクトの要件を整理し ITチームと議論しながらBRD Business requirement doc やユーザーストーリを作成する
  • UX エンジニアリング データサイエンスや各事業会社と協業し KPI達成可能な効果をもたらすプロダクトを 期限までにデリバリーすることをリードする
  • プロジェクトの検証

  • KPI達成を目標とした継続的改善プランをリサーチ基づき策定し 実施する
  • 顧客ニーズに応じたKPI / 目標値の再定義を行う
  • 実績分析を基にした費用対効果検証を実施する
  • You will have responsibilities to plan product, implement, operate and improve in each program.

  • Discovering customer needs and product strategy planning based on data analysis.
  • Define Product vision, Product roadmap and KPI / Metrics Goal to support customer’s comfortable technology life.
  • Collect, measure and analyze quantitative and qualitative data sourcing either internal or external. And formulate the necessary strategy to achieve KPI / Metrics Goal working closely with operating companies, data scientists, UX design and IT team.
  • Project management
  • Track KPI / Metrics against Goal and analyze root cause, and then formulate countermeasures.
  • Create and implement a continuous improvement plan to achieve KPI goals.
  • Redefine KPI / Metrics Goal according to customer needs.
  • Conduct cost assessments and audits of the product with operating companies.
  • Conduct cost-effectiveness verification based on performance analysis.
  • Obtain project investment approval from stakeholders.
  • Lead project progress updates with stakeholders to ensure transparency.
  • Product delivery and verification
  • Create BRD (Business requirement doc) and User stories in English, discussing with Scrum master and engineers.
  • Lead product delivery on time manner to achieve KPI, collaborating with UX, engineering, data science and operating companies.
  • Essential Skill

  • クロスファンクショナルなプロジェクト プロダクトマネジメント経験
  • 実績検証 ログデータ分析に基づく 製品 サービス開発 改善企画立案能力
  • ユーザー エクスペリエンスのリサーチに携わった経験
  • さまざまなリサーチ手法のメリットとデメリットを理解し 製品開発のどの段階で どのように実施すればよいかを理解している 具体的には フィールド調査 エスノグラフィ アンケート ユーザビリティ テスト ログ分析 A / Bテストなど
  • KPIに基づいたアジャイル開発のPM / PMO / PO経験
  • 英語によるユーザストリー作成やエンジニアとの協業経験
  • エンドユーザ及びデータドリブン思考
  • プレゼンテーション能力
  • PCスキル : Microsoft Office(Excel, Word and PowerPoint)
  • 論理的思考 課題解決能力
  • 聞く力 信頼を得る力 関係者を巻き込む力
  • 新しいことを学ぶ意欲
  • セミナー 勉強会 オンライン学習などで新しい知識を積極的に習得する意欲
  • Product management experience in cross-functional project
  • Commitment to achieve KPI goal
  • Product development and improvement planning based on performance verification, data analysis, and machine learning
  • PM / PMO / PO experiences in Agile which is driven by KPI
  • Create User story in Agile, cooperating with engineers in English
  • End-user and data driven product planning
  • Presentation
  • PC skills : Excel (Pivot table / Data analysis), Word and PowerPoint
  • Ability to take actions beyond your responsibilities when aiming to achieve the Goal
  • Logical thinking, problem solving ability
  • Ability to listen others, earn trust and involve stakeholders
  • Learn and be curious with new things
  • Preferred Skill

  • Agileでのシステム開発経験
  • 機械学習による予測サービスの経験
  • コンタクトセンターやロジスティックセンター実務経験 管理者
  • 移動体通信事業者 キャリアショップ アフターサポート領域での実務経験
  • Adobe XD InVision,Figmaなど プロトタイピングツールの使用経験
  • Experience of system or product development in Agile or Journey team
  • Experience of Prediction service by Machine learning AI engine
  • Work experience in contact center or logistic center (administrator)
  • Work experience at mobile operators, carrier shops, or after-sales support areas.
  • Prottiping tool, such as Adobe XD InVision,Figma
  • MBA preferred
  • Language

  • 日本語能力 ネイティブレベル / Japanese (Native level)
  • 英語能力 読み書きレベル / English (Read & Write level)
  • この仕事を報告する
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    応募する
    自分のEメール
    "続ける" をクリックすると、私は neuvoo の同意を私のデータを処理し、私に電子メールのアラートを送信するには、neuvoo の プライバシーポリシー の詳細を与える。私の同意を撤回するか、いつでも退会することがあります。
    続ける
    応募フォーム