AEM / SEO Analyst
Manulife
新宿区, Tokyo JP
5 日前

Are you looking for unlimited opportunities to develop and succeed? With work that challenges and makes a difference, within a flexible and supportive environment, we can help our customers achieve their dreams and aspirations.

雇用機会

お客様は私たちにとって最も重要であり 多くのエンドユーザーは私たちの製品 サービスを信頼して安心した日々をおくることが出来ています たちのビジネスの将来のために 重大な問題を解決して価値を提供することが出来るAEM / SEO Analyst を求めています あなたを必要としています

The Opportunity

The customer is the focus of everything we do, and millions of end users rely on our products daily. We believe in the value of empowering AEM / SEO Analyst with the resources to solve critical problems for the future of our business, which is why we need you.

Job Summary

国内およびアジア部門の各マーケティング ステークホルダーと密接に連携しながら 当社のAEMプラットフォーム構築およびSEO戦略策定をサポートし デジタルでの顧客獲得と顧客エンゲージメントを推進する

The candidate will work closely with both local and regional marketing stakeholders to support the further development of Manulife’s AEM platform and SEO strategies to further enhance digital customer acquisition and engagement

職務内容 Job Description

プロジェクトにおける業務要件の収集およびコンテンツ オーサリング ニーズの評価をサポートする

社内のコンテンツ ステークホルダーに対して コンテンツに関する戦略的提言を提供するとともに コンテンツの作成 編集に関するサポートを提供する

会社のSEO目標を策定し実行する 主要SEO指標 リンクビルディング キャンペーン ウェブサイト構成など

SEOキーワード調査を実施し キーワードレベルでの検索数 順位 インプレッションとクリックのデータを分析して ページ内最適化を進める

オンライン モバイル インターフェイス リスポンシブ ウェブサイト オンライン リード 申込フォーム マーケティング ランディングページについて プロフェッショナルレベルの品質のコンテンツを提供する

エンドツーエンドのカスタマーエクスペリエンスを分析 理解し ウェブトラフィックとコンバージョンを増やす

開発チームやその他社内のチームメンバーと協力してプロジェクトの遂行やローンチ作業を進める スタンドアップ ミーティング 不具合の修正 受入れテスト等を含む

競合他社のウェブサイトやオンラインマーケティング施策について競合調査を実施し ギャップと機会を特定する

必要なスキルおよび経験 必須 Required Skills

オンラインコンテンツの作成 CMS およびSEOの実務経験3年以上

AEM 6.0以降のバージョンでのページ オーサリングの豊富な知識

エンタープライズサイトレベルのオーサリング経験 大規模なサイトのフレームワークやアーキテクチャに慣れている方

ウェブサイト関連の指標やアナリティクスについての深い理解

フロントエンドのAEM機能に関するトラブルシューティング能力

業務のあらゆる階層および様々なステークホルダーグループと自信を持って効果的に文書と口頭の両方でコミュニケーションできる能力 日本語は母国語レベルかつビジネスレベル英語が望ましい

デジタルコンテンツの編集 校正能力

細部まで注意を払うことができ 組織管理能力 プロジェクト管理能力のある方

厳しい期日が設定されている複数の同時進行プロジェクトを遂行する能力

仕事でよい成果を上げることに情熱を持っている方

スキルおよび経験 あれば尚可

Adobe Audience Manager, Target, Analyticsを使ったパーソナライゼーションの経験があると望ましい

HTMLやCSSの実践的な知識

SEOやデジタルマーケティングに関する資格や検定

アジャイル型の働き方の経験

コラボレーションプラットフォームの経験 Confluence, SharePoint, JIRA等

Department guideline for Work from Home Under the current conditions it is expected the most work will be conducted via work from home and use tele-work tools and infrastructure provided by Manulife

Overtime Typically, 10-20 hours overtime monthly

給与

経験 能力を考慮の上 当社規定により優遇します

通勤交通費支給 当社規定による

変動賞与年1回 個人 会社業績に応じて支給

勤務時間

フレックス制度については募集案件によって記載

原則 9 00 17 00 実働7時間 フレックス制度あり

福利厚生

社会保険完備 健康保険 厚生年金保険 雇用保険 労災保険 ベネフィットワン 各種研修制度(英語 日本語研修含む) 育児 介護休業制度 ベビーシッター支援制度 wiwiwシステム 育児休業からの復職支援システム の導入 退職金制度

休日休暇

完全週休2日制 土 日 祝日 年末年始 有給休暇 特別連続休暇 アニバーサリー休暇他

勤務地

初台本社 163-1430 東京都新宿区西新宿三丁目20-2 東京オペラシティタワー

あなたを動機づけは何ですか

  • あなたはお客様に一生懸命になり お客様の利益のために耳を傾け 関与し 行動します
  • あなたはアジャイルなマインドセットでビジネスの成果を実現する方法を見つけたいという好奇心を持って 広い視野で考えます
  • あなたはチームで成長し 一緒に物事を成し遂げることを楽しみます
  • あなたは責任感をもって 重要事項に対するソリューションを構築します
  • あなたは正しいことをし 誠実に働き 率直に発言します
  • あなたの人間性を共有し 多様で包括的な職場環境を構築するのを助けます
  • 私たちのコミットメント

  • 我々の使命; 意思決定をより簡単にし より良い生活を送るために貢献すること
  • あなたの成長と成功のためのリーダーシップチームであること
  • 業界の変革を推進するリーダーとなるという大胆な目標
  • 毎日最善を尽くす
  • jobs.manulife.comで私たちの雇用機会についてもっと学んでください

    Responsibilities

    Assist in gathering requirements and assessing content authoring needs of a given project

    Provide strategic content recommendations and writing / editing support for content stakeholders in the organization

    Develop and implement SEO goals for the organization including (key SEO metrics, link building campaigns, website structure etc )

    Conduct SEO keyword research and analyze keyword-level volume, ranking, impression and click data to drive on-page optimizations

    Ensure professional-quality content for online / mobile interfaces, responsive websites, online lead / application forms, and marketing landing pages.

    Analyze and understand end-to-end consumer experiences to drive increase in web traffic and conversion rates

    Work with development and other internal team members on project implementation and launch activities, including stand-up meetings, defect resolution, acceptance testing, etc.

    Conduct competitive research of competitors’ websites and online marketing initiatives to identify gaps and opportunities

    Required Skills & Experiences (must have) :

    Minimum 3 years’ experience with online content production (CMS) and SEO

    Strong knowledge of authoring pages in AEM v6.0 or higher

    Enterprise site level authoring experience with comfortability working on a large site frameworks / architecture

    Strong understanding of website metrics and analytics

    Ability to troubleshoot front-end AEM functionality issues

    Able to communicate confidently and effectively at all levels of the business and to various stakeholder groups, both in writing and verbally (Japanese native and business level English is strongly preferred)

    Editing and proofreading of digital content

    Attention to detail and strong organizational and project management skills

    Comfortable juggling multiple, concurrent projects with tight deadlines

    Passionate about achieving positive results in the business

    Skill & Experiences (preferred) :

    Experience with personalization using Adobe Audience Manager, Target and Analytics preferred

    Working knowledge of HTML and CSS

    Certification / credential in SEO / Digital Marketing

    Experience in Agile Ways of Working

    Experience in collaboration platforms such as (Confluence, SharePoint, JIRA)

    Department guideline for Work from Home Under the current conditions it is expected the most work will be conducted via work from home and use tele-work tools and infrastructure provided by Manulife

    Overtime Typically, 10-20 hours overtime monthly

    Salary :

    Based on our Work Rules, we will consider your experience, skills and knowledge when we decide the salary.

    Commutation allowance and Variable Incentive Bonus are paid based on our Work Rules.

    Working Hours :

    Standard Working Hours : 9 : 00am - 5 : 00pm (Include 1 hour break. Flextime system available)

    Benefits :

    Social Insurance (Health Insurance, Employees' Pension, Unemployment Insurance, Worker's Accident Insurance), Benefit One, Training system (include Japanese lesson / English lesson), Childcare Leave / Family care Leave, Baby-sitter support program, wiwiw System (Support program for those who take Childcare Leave), Retirement Pension (only for Regular employee).

    Holidays / Vacations :

    Saturdays and Sundays

    National Holidays

    Year-end and new year holidays (December 30, December 31, January 2 and January 3)

    Annual Paid Holiday

    For Regular employee, other special holidays are available (e.g. Anniversary Leave, etc.)

    Location :

    Hatsudai Head Office, Tokyo Opera City, 3-20-2 Nishi Shinjuku, Shinjuku-ku, Tokyo Japan

    What motivates you?

  • You obsess about customers, listen, engage and act for their benefit
  • You think big, with curiosity to discover ways to use your agile mindset and enable business outcomes
  • You thrive in teams, and enjoy getting things done together
  • You take ownership and build solutions, focusing on what matters
  • You do what is right, work with integrity and speak up
  • You share your humanity, helping us build a diverse and inclusive work environment for everyone
  • Our commitment to you

  • Our mission; to be a part of making Decisions Easier and Lives Better
  • A leadership team dedicated to your growth and success
  • A bold ambition and set of goals to be a leader in driving transformation in our industry
  • Our best. Every day.
  • Learn more about opportunities with us at jobs.manulife.com

    If you are ready to unleash your potential, it’s time to start your career with Manulife / John Hancock.

    About Manulife

    Manulife Financial Corporation is a leading international financial services group that helps people make their decisions easier and lives better.

    With our global headquarters in Toronto, Canada, we operate as Manulife across our offices in Canada, Asia, and Europe, and primarily as John Hancock in the United States.

    We provide financial advice, insurance, and wealth and asset management solutions for individuals, groups and institutions.

    At the end of 2019, we had more than 35,000 employees, over 98,000 agents, and thousands of distribution partners, serving almost 30 million customers.

    As of March 31, 2020, we had $1.2 trillion (US$0.8 trillion) in assets under management and administration, and in the previous 12 months we made $30.

    4 billion in payments to our customers. Our principal operations are in Asia, Canada and the United States where we have served customers for more than 155 years.

    We trade as 'MFC' on the Toronto, New York, and the Philippine stock exchanges and under '945' in Hong Kong.

    この仕事を報告する
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    応募する
    自分のEメール
    "続ける" をクリックすると、私は neuvoo の同意を私のデータを処理し、私に電子メールのアラートを送信するには、neuvoo の プライバシーポリシー の詳細を与える。私の同意を撤回するか、いつでも退会することがあります。
    続ける
    応募フォーム