JP_2020_プロジェクトマネジャー_Project Manager
Manulife
渋谷区, Tokyo JP
3 日前

Are you looking for unlimited opportunities to develop and succeed? With work that challenges and makes a difference, within a flexible and supportive environment, we can help our customers achieve their dreams and aspirations.

雇用機会

お客様は私たちにとって最も重要であり 多くのエンドユーザーは私たちの製品 サービスを信頼して安心した日々をおくることが出来ています 私たちのビジネスの将来のために 重大な問題を解決して価値を提供することが出来るProject Manager を求めています あなたを必要としています

職務要約 :

社内のビジネスクリティカルなプロジェクト 商品発売 業務改善 法規制対応など を正常に遂行できるよう管理する

プロジェクトガバナンスや事業貢献の質を改善 強化することに貢献する

リスク 課題管理において 的確な判断力により解決へ導く

職務内容 :

部門横断型のプロジェクトチームを率い ビジネスクリティカルなプロジェクトを遂行する

プロジェクトの優先順位 / 業務要件に関する意思決定を推進し プロジェクトのスコープ / 予算 / リソース / 遂行上のリスクを管理する

成果物の品質を保証し 社内手続き / 方針に確実に従うようにする

IT / ビジネス部門のステークホルダーとの協働関係を構築および維持して プロジェクトを統制する

社内事業におけるPPO プロジェクト&ポートフォリオオフィス の全体的なサービスレベルの向上に貢献する

プロジェクトのスケジュールを管理し 成果物を適時に作成する

必要条件 : 経験 :

経験 :

10年以上の保険業界の業務経験を持つ 生保業界であれば尚可

3年以上のビジネスクリティカルなプロジェクトの管理経験 ソフトウェア開発ライフサイクルにおける経験 を持つ

特に 生命保険会社において商品発売等の戦略的プロジェクトの管理経験があることが望ましい

プロジェクト ポートフォリオのサポート / 管理経験があることが望ましい

スキルおよび能力 :

保険商品および保険業務を十分に理解している

優れたリーダーシップおよび交渉力をもち モチベーションを引き出す能力が高い その能力により部門横断型チームを率いて 指導 / 助言を行う

不測の事態や変化に適応でき 計画立案 / 組織構築能力が高い

コミュニケーション能力が高い 口頭 書面 プレゼンテーション

自発的かつ自信を持って行動し 即戦力として貢献できる

プロジェクト管理ツール テンプレート およびプロジェクトのライフサイクルを熟知している

生命保険会社においてシステムプラットフォームの移行プロジェクトの管理経験があれば尚可

日本語(ネイティブ / 流暢 かつ 英語バイリンガル (流暢 / ビジネスレベル)

その他資格 (公的資格, 等) :

生命保険協会資格 (一般課程試験, 生保講座など)があることが望ましい

プロジェクトマネージャ関連資格(ACP, PMP, Prince2)があることが望ましい

スクラムマスターやプロダクトオーナーの資格があれば尚可

社外勤務についての部内ガイドライン 週に0 5回 Flexible 最低出勤日数の制約なし)

残業について 残業は月10-40時間程度を想定します

給与

経験 能力を考慮の上 当社規定により優遇

通勤交通費支給 当社規定による

変動賞与年1回 個人 会社業績に応じて支給

勤務時間

フレックス制度

原則 9 00 17 00 実働7時間 フレックス制度あり

福利厚生

社会保険完備 健康保険 厚生年金保険 雇用保険 労災保険 ベネフィットワン 各種研修制度(英語 日本語研修含む) 育児 介護休業制度 ベビーシッター支援制度 wiwiwシステム 育児休業からの復職支援システム の導入 退職金制度

休日休暇

完全週休2日制 土 日 祝日 年末年始 有給休暇 特別連続休暇 アニバーサリー休暇他

勤務地 東京都渋谷区笹塚1丁目47 1メルクマール京王笹塚

あなたを動機づけは何ですか

  • あなたはお客様に一生懸命になり お客様の利益のために耳を傾け 関与し 行動します
  • あなたはアジャイルなマインドセットでビジネスの成果を実現する方法を見つけたいという好奇心を持って 広い視野で考えます
  • あなたはチームで成長し 一緒に物事を成し遂げることを楽しみます
  • あなたは責任感をもって 重要事項に対するソリューションを構築します
  • あなたは正しいことをし 誠実に働き 率直に発言します
  • あなたの人間性を共有し 多様で包括的な職場環境を構築するのを助けます
  • 私たちのコミットメント

  • 我々の使命; 意思決定をより簡単にし より良い生活を送るために貢献すること
  • あなたの成長と成功のためのリーダーシップチームであること
  • 業界の変革を推進するリーダーとなるという大胆な目標
  • 毎日最善を尽くす
  • jobs.manulife.comで私たちの雇用機会についてもっと学んでください

    The Opportunity

    The customer is the focus of everything we do, and millions of end users rely on our products daily. We believe in the value of empowering Project Manager with the resources to solve critical problems for the future of our business, which is why we need you.

    What motivates you?

  • You obsess about customers, listen, engage and act for their benefit
  • You think big, with curiosity to discover ways to use your agile mindset and enable business outcomes
  • You thrive in teams, and enjoy getting things done together
  • You take ownership and build solutions, focusing on what matters
  • You do what is right, work with integrity and speak up
  • You share your humanity, helping us build a diverse and inclusive work environment for everyone
  • Role Summary :

    Manage successful delivery of business critical projects within the company (e.g. product launches, operational improvements, Regulatory / Compliance)

    Contribute to improvement and strengthening of project governance and service quality to the business

    Strong risk & issue management acumen

    Job Descriptions :

    Lead cross-functional project teams to deliver business critical projects (e.g. product launches, operations improvements, Regulatory / Compliance)

    Drive decisions regarding project priorities / business requirements to manage project scope, budget, resources and delivery risks

    Ensure quality of deliverables and compliance with internal procedures and policies

    Build & maintain working relationships with IT and business stakeholders for project control

    Contribute to improving the overall service level of the PPO(Portfolio & Porject Office) to the business

    Manage project schedule and create deliverables in a timely manner

    Requirements : Experiences :

    Experiences :

    10 or more years in the insurance industry (Life preferred)

    3 or more years experience managing business critical projects (experience with software development life cycle)

    Past experience specifically managing product launches, other strategic projects in life insurance company preferred

    Past experience supporting / managing project portfolios preferred

    Skills & Competencies :

    Possesses excellent leadership, diplomatic and motivational skills to lead cross-functional teams and coach / advise peers and staff

    Strong planning and organization skills with the ability to adapt to changes or unforeseen circumstances + ability to manage budgets and resource capacity

    Excellent communication skills (verbal, written, presentation)

    Team player, self-motivated, confident and results-driven

    Proficient in project management tools, templates and project life cycle

    Past experience managing some magiration projects of system platform in life insurance company preferred

    Bilingual in English (Fluent / Business-level) and Japanese (Native / Fluent)

    Other Qualifications (public certifications, etc) :

    Insurance related certification (FLMI, SEIHO KOZA) preferred

    Project Management certification preferred (PMP, ACP, Prince2)

    Scrum Master or Product Owner certification is an advantage

    Our commitment to you

  • Our mission; to be a part of making Decisions Easier and Lives Better
  • A leadership team dedicated to your growth and success
  • A bold ambition and set of goals to be a leader in driving transformation in our industry
  • Our best. Every day.
  • Learn more about opportunities with us at jobs.manulife.com

    If you are ready to unleash your potential, it’s time to start your career with Manulife / John Hancock.

    About Manulife

    Manulife Financial Corporation is a leading international financial services group that helps people make their decisions easier and lives better.

    With our global headquarters in Toronto, Canada, we operate as Manulife across our offices in Canada, Asia, and Europe, and primarily as John Hancock in the United States.

    We provide financial advice, insurance, and wealth and asset management solutions for individuals, groups and institutions.

    At the end of 2019, we had more than 35,000 employees, over 98,000 agents, and thousands of distribution partners, serving almost 30 million customers.

    As of March 31, 2020, we had $1.2 trillion (US$0.8 trillion) in assets under management and administration, and in the previous 12 months we made $30.

    4 billion in payments to our customers. Our principal operations are in Asia, Canada and the United States where we have served customers for more than 155 years.

    We trade as 'MFC' on the Toronto, New York, and the Philippine stock exchanges and under '945' in Hong Kong.

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