Lighting Artist
Ubisoft
Osaka, Osaka, JP
‎‎3 時間前

Company Description

Ubisoft is composed of over 20,000 talented people located in 55+ development studios and offices across the globe. With more than 80% of our teams dedicated to creation, Ubisoft is the biggest in-house creative force in the industry.

Based in Osaka, Japan, the studio formerly known as Digital Kids was acquired by Ubisoft in 2008. Since then, the studio built up a wealth of experience developing for console, handheld, and mobile platforms.

The studio released many successful titles, notably for the Petz® brand, and worked on games for a number of high profile partners including Tetris®, The Smurfs, and The Disney Channel.

Ubisoft Osaka collaborated with the Ubisoft San Francisco studio on the development of South Park The Fractured But Whole and the Rocksmith® franchise.

With an eye on the future, the studio continues to grow in size with a focus on fostering its close working relationship with Ubisoft San Francisco to develop upcoming AAA projects.

Ubisofts worldwide network of video game development studios and business offices work hand-in-hand each day to deliver rich and innovative gaming experiences that reflect the creativity and diversity of their teams.

This cross-studio collaboration model means every team member has the opportunity to participate in challenging projects based on iconic brands including Assassin's Creed®, Tom Clancy's Rainbow Six Siege®, Tom Clancy's The Division®, For Honor®, Rabbids®, Rayman®, Watch Dogs®, Far Cry®, The Crew®, Just Dance® and more.

Ubisoft is a global leader in the video games and entertainment software industry.

Ubisoft is committed to enriching players lives with original and memorable gaming experiences. We create worlds where people can express themselves, explore and discover new possibilities.

Are you looking to work with enthusiastic experts who are tackling game-changing challenges in entertainment and beyond?

At Ubisoft, we offer an open environment where bright ideas are given a chance to shine and everyone is eager to share knowledge.

Take entertainment to the next level. Join us and create the unknown.

Ubisoftは世界40ヵ国以上にスタジオを持ち 総従業員数18,000人を超える国際的ゲームパブリッシャーです 80 の従業員がゲームの開発に専念しており 同業界では最も規模の大きな企業になります

Ubisoft Osakaは もともと日本のゲーム開発会社であるデジタルキッズをUbisoftが2008年に買収したことで誕生しました その後 コンソール ポータブル モバイル等のプラットフォームでの開発経験を積み Petz®を筆頭に数々の人気タイトルをリリースしていきました 同時に Tetris® The Smurfs Disney Channel等の著名ブランドのゲーム開発にも携わってきました また Ubisoft San Franciscoスタジオと密接な関係を持ち South Park The Fractured But Whole や Rocksmith® フランチャイズを共同開発してきました 今後もUbisoft San Franciscoと提携し AAAタイトルの共同開発 さらなる事業拡大を目指しています

Ubisoftは世界中にある開発スタジオと ビジネスオフィス同士のネットワークを大切にしており 他国のスタジオと共同開発を行う形式 クロススタジオモデル を採用しています この開発モデルならではの チームの多様性や創造力が反映された 革新的なゲームの提供を目指しています また 同モデルにより 開発者各人が Assassin's Creed®, Tom Clancy's Rainbow Six Siege®, Tom Clancy's The Division®, For Honor®, Rabbids®, Rayman®, Watch Dogs®, Far Cry®, The Crew®, Just Dance®などの著名シリーズの開発に携わる機会があります Ubisoftは世界のゲーム エンターテインメント業界を牽引する存在です

Ubisoftは 独創的で記憶に残るゲーム体験によって プレイヤーの生活を豊かにすることを目指しています 私たちは 人々が自分自身を表現し 探求し 新しい可能性を発見できる世界を創造します

エンターテインメントをはじめとする分野で ゲームを変えるような課題に取り組んでいる熱意あるエキスパートと一緒に仕事をしたいと思いませんか Ubisoftでは 明るいアイデアにはチャンスが与えられ 誰もが知識を共有したがるオープンな環境を提供しています

チャレンジしてみませんか 私たちと一緒に未知の世界を創造しましょう

Job Description

As a Lighting Artist at Ubisoft Osaka , you will add the last layer of detail to beautify 3D environments and craft a cohesive, vibrant, and immersive world.

Every choice you make, from color to contrast, influences and inspires emotions and encourages players to engage in what will be a memorable gameplay experience.

With an artistic yet technical eye, you seamlessly and strategically manipulate lighting to draw the players eyes to key areas and subtly show them the way.

You are the players silent travel companion, their intuition, even helping them navigate while experiencing the moods and ambiances youve created.

WHAT YOU'LL DO

  • Support the development of high quality AAA lighting to support the art direction and gameplay objectives
  • Prioritize, plan, and organize Lighting Domain tasks with the Producer / Associate Producer
  • Identify and set up best practices of production workflow
  • Translate conceptual illustrations into outstanding real-time lighting
  • Work with Art and Programming teams to anticipate and solve technical challenges within given constraints and visual requirements
  • Identify risks within the schedule and suggest changes
  • Knowledge in modern engine Global Illumination techniques (GI optimization and baking automation, dynamic GI)
  • Establish lighting mood board and lighting visual targets based on Art Director's guidance and game design needs
  • Provides creative direction and feedback to concept artists on defining the mood for the project in pre-production
  • Establish look development process for art content development and review purposes
  • Ubisoft OsakaのLighting Artistとして あなたは3D環境を美しくするために最後のレイヤーを追加し まとまりのある 活気に満ちた 没入感のある世界を作り上げます 色彩からコントラストまで あなたが行うすべての選択は 感情に影響を与え インスピレーションを与え プレイヤーが記憶に残るゲームプレイ体験をすることを促します

    芸術的かつ技術的な目で 照明をシームレスかつ戦略的に操作し プレイヤーの目を重要なエリアに引きつけ さりげなく道を示します あなたは プレイヤーの静かな旅のお供であり 直感でもあります あなたが創り出したムードや雰囲気を体験しながら プレイヤーをナビゲートします

    業務内容

  • アートディレクションとゲームプレイの目的をサポートするために 高品質なAAAライティングの開発をサポートする
  • プロデューサー / アソシエイト プロデューサーと共に ライティングに関するタスクの優先順位付け 計画 整理を行う
  • 制作ワークフローのベスト プラクティスを特定し 設定する
  • コンセプチュアルなイラストを優れたリアルタイムライティングに変換
  • アートチームやプログラミングチームと協力し 与えられた制約やビジュアル要件の範囲内で技術的課題を予測し解決する
  • スケジュール上のリスクを特定し 変更を提案する
  • 最新エンジンのグローバルイルミネーション技術の知識 GIの最適化とベーキングの自動化 ダイナミックGI...
  • アートディレクターの指示とゲームデザインのニーズに基づいて ライティングのムードボードとライティングのビジュアルターゲットを確立する
  • プリプロダクションにおいて プロジェクトのムードを定義するためにコンセプトアーティストにクリエイティブな指示とフィードバックを提供する
  • アートコンテンツの開発とレビューを目的としたルックデベロップメントプロセスの確立
  • WHAT YOU"LL BRING

  • Mid level of professional lighting experience in the video game industry with at least one shipped AAA game title
  • Identify dependency, and communicate effectively with both Artists and Programmers
  • 求められるスキル

  • ビデオゲーム業界において 少なくとも1つの発売されたAAAゲームタイトルに携わったことがある 中堅レベルのプロのライティングの経験
  • 依存関係を把握し アーティストやプログラマーと効果的にコミュニケーションをとることができる
  • この仕事を報告する
    checkmark

    Thank you for reporting this job!

    Your feedback will help us improve the quality of our services.

    応募する
    自分のEメール
    "続ける" をクリックすると、私は neuvoo の同意を私のデータを処理し、私に電子メールのアラートを送信するには、neuvoo の プライバシーポリシー の詳細を与える。私の同意を撤回するか、いつでも退会することがあります。
    続ける
    応募フォーム