Technical Analyst 2-Support
NetSuite Inc
Tokyo, Japan, JP
3 日前

All over the world, people's lives are better because of Oracle. Want to make a difference? Join our company of change-makers.

From Oracle to culinary school and back again. Bonnie Carlson Kaypaghian uses the skills she learned to create recipes for her daughter’s Type 1 Diabetes and has written a cookbook to share with the world. #LifeatOracle

Technical Analyst 2-Support-21000OLMApplicants are required to read, write, and speak the following languages : English, Japanese

Preferred Qualifications

部門概要

テクニカル サポート エンジニア TSE によって以下の業務を実施しています

  • お客様およびサポートパートナーによって登録されたサービスリクエストの管理と課題調査および解決策の提供
  • 製品サポート戦略にそって Oracle Middleware製品群のためのプロアクティブ サポート活動への貢献
  • また 以下の責任を有します

  • 業績評価指標を持ち お客様課題の対応及び解決を実施する
  • グローバルスタンダードに従い SRライフサイクルを通してお客様の期待を把握し調整する
  • ナレッジマネージメント コンテンツの作成とメンテナンス
  • 計画したプロアクティブ タスクとSRを期限内に確実に完了させる
  • ガイドラインに従い 課題内容や機能追加リクエストを適切に記載する
  • SRアサインに利用されるスキルとスケジュールの設定を適切にメンテナンスする
  • 募集職種の概要

    サポート組織の一員として 顧客のニーズを発信しながら オラクルの顧客に対してポストセールス サポートとソリューションを提供 することに重点を置きます これには 電話や電子的な媒体での顧客からの技術的ではない問い合わせに対するポストセールス サポート オラクルのElectronic Support Servicesの利用やトラブルシューティングに関する技術的な質問への対応が含まれます 顧客からの主要な連絡窓口として 顧客とサポート部門の関係を促進し オラクルの社員に対して 顧客の様々な状況やエスカレーション済みの問題に対するア ドバイスやサポートを提供します

    シニア サポート エンジニアとして 顧客 OEM 相手先商標製品製造元 およびVAR 付加価値再販業者 に対して オラク ル製品のインストール 推奨される保守や使用についての技術的なインタフェースの役割を果たします 専門分野の全オラクル製品を理解しており 複数の製品 / プラットフォームに関する詳細な知識がある方 また 複数プラットフォームでの経験が豊富で 割り当てられた仕事をマネージメントからの最小限の指示で完了できる方 日常的に単独で業務しながら 顧客の問題を解決するためのソリューションを研究および開発します

    独自の判断力によって 多種多様で複雑な職務を遂行します プロジェクト リーダーの役割を担うことがあります 主要な製品経験が4年以上ある またはアプリケーション製品の経験が5年以上以上ある方で GPA 成績平均点 が3.0以上で コンピュータ サイエン ス / 情報管理システム / 科学 / エンジニアリング / 数学 / 物理 / 化学など技術系のBS取得者 または機能および技術レベルでのアプリケー ション できればオラクル の理解があるなど アプリケーションに関する 専門的 / 技術的実績がある方

    募集職種の詳細

    必要条件

    情報処理技術スキル

    基本的な情報処理技術の幅広い知識と経験

    Windows,LinuxまたはUNIX上のアプリケーション ソフトウェアを利用することができること )

    以下のいずれかの経験を有していれば好ましい

  • ソフトウェア製品の開発
  • ソフトウェア製品の技術支援
  • ソフトウェア製品の管理または問題解決
  • コミュニケーションスキル

    お客様と日本語でコミュニケーションできること

    英語と日本語

    英語 - 技術的なコミュニケーション(読む 書く 会話)は英語でできること

    日本語 - お客様と日本語で会話をするため ネイティブレベルが必要

    今回募集を行っているTSEは Oracle Enterprise Performance Management EPM 製品について以下の技術的な能力を有する必要があります

  • ミドルウェア製品の管理スキル
  • Webサーバー (OHS, Apache, etc.) とアプリケーションサーバーの理解 (WebLogic, Websphere, IIS, etc.)
  • HTTPアーキテクチャーの理解
  • ネットワークアーキテクチャの基本的な理解 (TCP / IP, UDP / IP, multicast, unicast, etc.).
  • データベースの理解 (Oracle, DB2, SQL Server, etc.)
  • シフト勤務

    基本的には夜間 週末 休日シフトを含む可能性のある日本のカレンダーでの業務となります

    Job Title Technical Analyst 2-Support

    Organization Name Technical Support of Oracle Middleware - Japanese Speaking

    Department Description

    The following job is performed by Technical Support Engineer (TSE).

  • Manage and resolve service requests (SR) logged by customers and support partner and contribute
  • to proactive support activities according to product support strategy and model on Oracle Middleware product area.

    Also it has the following responsibility.

  • Respond to and resolve customer issues within key performance indicator targets.
  • Manage customer expectations throughout the SR lifecycle in accordance with global standards.
  • Create and maintain knowledge management content.
  • Ensure the timely completion of planned proactive tasks and SRs.
  • Properly document product issues and enhancement requests (bugs) in accordance with guidelines.
  • Maintain current skill and schedule data in for use in SR assignment, etc.
  • Brief Posting Description

    As a member of the Support organization, your focus is to deliver post-sales support and solutions to the Oracle customer base while serving as an advocate for customer needs.

    This involves resolving post-sales non-technical customer

    inquiries via phone and electronic means, as well as, technical questions regarding the use of and troubleshooting for our Electronic Support Services.

    A primary point of contact for customers, you are responsible for facilitating customer relationships with Support and providing advice and assistance to internal Oracle employees on diverse customer situations and escalated issues.

    As a Sr. Support Engineer, you will be the technical interface to customers, Original Equipment Manufacturers (OEMs) and Value-Added Resellers (VARs) for resolution of problems related to the installation, recommended maintenance and use of Oracle products.

    Have an understanding of all Oracle products in their competencies and in-depth knowledge of several products and / or platforms.

    Also, you should be highly experienced in multiple platforms and be able to complete assigned duties with minimal direction from management.

    In this position, you will routinely act independently while researching and developing solutions to customer issues.

    Job duties are varied and complex utilizing independent judgment. May have project lead role. 4 years experience with Core products or five years experience with Applications products and have a technical degree i.

    e., BS Computer Science / Management Information Systems / Science / Engineering / Math / Physics / Chemistry with a 3.0 GPA OR (for Applications) proven professional / technical experience, i.

    e., demonstrating an understanding of Applications at a functional and technical level (preferably Oracle)

    Requirement :

    Information Technology Skill :

    Basic information technology wide knowledge and experience.

    It is necessary to be able to use some application software on Windows, Linux or UNIX.)

    It is the best when there is either of the following experiences.

  • Development of software products
  • Technical Assistance of software products
  • Maintenance or Troubleshooting of software products
  • Communication Skill :

    Communications in Japanese with customer.

    Language Skill : English and Japanese

    English and Japanese

    English - Technical communications (reading, writing and conversation) should be able to be done in English.

    Japanese - The native level is needed to talk in Japanese with the customer.

    Also this TSE needs to acquire the following skills of Oracle Middleware Technical Competencies.

  • Middleware products administration skills.
  • Understanding of Web Servers (OHS, Apache, etc.) and Application Servers (WebLogic, Websphere, IIS, etc.)
  • Understanding of HTTP architecture.
  • Understanding of basic network architecture (TCP / IP, UDP / IP, multicast, unicast, etc.).
  • Understanding of Database (Oracle, DB2, SQL Server, etc.)
  • Shift Working Capability :

    Working basically based on Japan Calendar, possibly including some night / weekend / holiday shifts.

    Detailed Description and Job Requirements

    As a member of the Support organization, your focus is to deliver post-sales support and solutions to the Oracle customer base while serving as an advocate for customer needs.

    This involves resolving post-sales non-technical customer inquiries via phone and electronic means, as well as, technical questions regarding the use of and troubleshooting for our Electronic Support Services.

    A primary point of contact for customers, you are responsible for facilitating customer relationships with Support and providing advice and assistance to internal Oracle employees on diverse customer situations and escalated issues.

    As a Support Engineer, you will be the technical interface to customers, Original Equipment Manufacturers (OEMs) and Value-Added Resellers (VARs) for resolution of problems related to the installation, recommended maintenance and use of Oracle products.

    Your primary task will be to provide support to customers who contact the Oracle Solution Center and maintain high level of customer satisfaction while meeting guidelines (mostly through electronic means).

    Able to work with general guidance from senior support engineers and management and, in some areas, may work independently.

    Solutions often take time to develop through research, collaboration or problem replication.

    Duties and tasks are standard with some variation. Completes own role largely independently within defined policies and procedures.

    One year prior working experience with Oracle products (or at least two years related experience without Oracle products) and technical degree i.

    e., BS Computer Science / Management Information Systems / Science / Engineering / Math / Physics / Chemistry with a 3.0 GPA OR functional degree + technical higher degree or in lieu of degree may substitute 4 years professional experience & professional certification (i.

    e., CNE, MCSE, CPA, Oracle, etc.).

    Job Type

    Regular Employee Hire

    Oracle

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