3D Artist
Ubisoft
Osaka, Osaka, JP
6 日前

Company Description

Ubisoft is composed of over 20,000 talented people located in 55+ development studios and offices across the globe. With more than 80% of our teams dedicated to creation, Ubisoft is the biggest in-house creative force in the industry.

Based in Osaka, Japan, the studio formerly known as Digital Kids was acquired by Ubisoft in 2008. Since then, the studio built up a wealth of experience developing for console, handheld, and mobile platforms.

The studio released many successful titles, notably for the Petz® brand, and worked on games for a number of high profile partners including Tetris®, The Smurfs, and The Disney Channel.

Ubisoft Osaka collaborated with the Ubisoft San Francisco studio on the development of South Park The Fractured But Whole and the Rocksmith® franchise.

With an eye on the future, the studio continues to grow in size with a focus on fostering its close working relationship with Ubisoft San Francisco to develop upcoming AAA projects.

Ubisofts worldwide network of video game development studios and business offices work hand-in-hand each day to deliver rich and innovative gaming experiences that reflect the creativity and diversity of their teams.

This cross-studio collaboration model means every team member has the opportunity to participate in challenging projects based on iconic brands including Assassin's Creed®, Tom Clancy's Rainbow Six Siege®, Tom Clancy's The Division®, For Honor®, Rabbids®, Rayman®, Watch Dogs®, Far Cry®, The Crew®, Just Dance® and more.

Ubisoft is a global leader in the video games and entertainment software industry.

Ubisoft is committed to enriching players lives with original and memorable gaming experiences. We create worlds where people can express themselves, explore and discover new possibilities.

Are you looking to work with enthusiastic experts who are tackling game-changing challenges in entertainment and beyond?

At Ubisoft, we offer an open environment where bright ideas are given a chance to shine and everyone is eager to share knowledge.

Take entertainment to the next level. Join us and create the unknown.

Ubisoftは世界40ヵ国以上にスタジオを持ち 総従業員数18,000人を超える国際的ゲームパブリッシャーです 80 の従業員がゲームの開発に専念しており 同業界では最も規模の大きな企業になります

Ubisoft Osakaは もともと日本のゲーム開発会社であるデジタルキッズをUbisoftが2008年に買収したことで誕生しました その後 コンソール ポータブル モバイル等のプラットフォームでの開発経験を積み Petz®を筆頭に数々の人気タイトルをリリースしていきました 同時に Tetris® The Smurfs Disney Channel等の著名ブランドのゲーム開発にも携わってきました また Ubisoft San Franciscoスタジオと密接な関係を持ち South Park The Fractured But Whole や Rocksmith® フランチャイズを共同開発してきました 今後もUbisoft San Franciscoと提携し AAAタイトルの共同開発 さらなる事業拡大を目指しています

Ubisoftは世界中にある開発スタジオと ビジネスオフィス同士のネットワークを大切にしており 他国のスタジオと共同開発を行う形式 クロススタジオモデル を採用しています この開発モデルならではの チームの多様性や創造力が反映された 革新的なゲームの提供を目指しています また 同モデルにより 開発者各人が Assassin's Creed®, Tom Clancy's Rainbow Six Siege®, Tom Clancy's The Division®, For Honor®, Rabbids®, Rayman®, Watch Dogs®, Far Cry®, The Crew®, Just Dance®などの著名シリーズの開発に携わる機会があります Ubisoftは世界のゲーム エンターテインメント業界を牽引する存在です

Ubisoftは 独創的で記憶に残るゲーム体験によって プレイヤーの生活を豊かにすることを目指しています 私たちは 人々が自分自身を表現し 探求し 新しい可能性を発見できる世界を創造します

エンターテインメントをはじめとする分野で ゲームを変えるような課題に取り組んでいる熱意あるエキスパートと一緒に仕事をしたいと思いませんか Ubisoftでは 明るいアイデアにはチャンスが与えられ 誰もが知識を共有したがるオープンな環境を提供しています

チャレンジしてみませんか 私たちと一緒に未知の世界を創造しましょう

Job Description

We are currently seeking a motivated and skilled 3D Artist to be part of our Ubisoft Osaka Studio workingon a future unannounced AAA project .

If you have a passion for videogames and want to work in a friendly and international environment, come join our team!

Responsibilities

  • Model and texture high-quality environment and character assets, high-poly and low-poly versions
  • Deliver high-quality art assets and ensure their efficient integration in the game
  • Suggest new ideas for artistic and graphic references for the project, and participate in the projects artistic direction
  • 現在 Ubisoft Osakaでは 将来の未発表AAAプロジェクトに携わる やる気とスキルのある 3D Artist を募集しています ビデオゲームへの情熱を持ち フレンドリーで国際的な環境で働きたい方は ぜひ私たちのチームに参加してください

    業務内容

  • ハイクオリティの背景やキャラクターアセットのモデリング テクスチャリング ハイポリ ローポリバージョンの作成
  • ハイクオリティなアートアセットを生み出し ゲームへの効率的な実装を実現する
  • プロジェクトに対して アーティスティックおよびグラフィックリファレンスの新しいアイデアを提案し プロジェクトのアーティスティックディレクションに参加する
  • WHAT YOU'LL BRING

  • Mid Level of experience in a 3D Artist role in the videogames industry or TV / film focusing on environments with strong character modeling skills
  • Strong modelling, UVing and texturing skills required with the ability to work on different styles
  • Knowledge on maps creation (normal map, height map, ambient occlusion, curvature, cavity...)
  • Extensive knowledge of 2D and 3D image applications (3D Studio MAX, Photoshop, Zbrush and Mudbox) required
  • Experience with some sort of real time engine or tool (UDK, CryEngine, Unity, Marmoset Toolbag)
  • Knowledge on new texturing and material creation tools such as Quixel Suite or Substance package will be highly valued
  • Experience with some sort of real time engine or tool (UDK, CryEngine, Unity, Marmoset Toolbag)
  • Passion for videogames and extensive knowledge of different game genres across all platforms
  • 求められるスキル

  • ゲーム業界またはテレビ / 映画業界での3D Artistとして背景制作を中心に中堅レベルの経験があり 強力なキャラクターモデリングスキルを持つ方
  • モデリング UV処理 テクスチャリングのスキルがあり 様々なスタイルに対応できること
  • マップ作成に関する知識 ノーマルマップ ハイトマップ アンビエントオクルージョン Curvature Cavity...
  • 2Dおよび3Dのアプリケーション Maya 3Ds MAX Photoshop Zbrush Mudbox の幅広い知識
  • 何らかのリアルタイム エンジン またはツールの使用経験 UDK CryEngine Unity Marmoset Toolbag...
  • Quixel SuiteやSubstanceパッケージなどの新しいテクスチャリングやマテリアル作成ツールに関する知識があれば尚可
  • UDK CryEngine Unity Marmoset Toolbagなど 何らかのリアルタイムエンジンやツールの使用経験
  • ビデオゲームへの情熱と あらゆるプラットフォームの様々なゲームジャンルに関する幅広い知識
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