JP_MAMJ_プロダクトセールス(プライベートアセット担当)
Manulife
千代田区, Tokyo JP
‎‎2 時間前

Are you looking for unlimited opportunities to develop and succeed? With work that challenges and makes a difference, within a flexible and supportive environment, we can help our customers achieve their dreams and aspirations.

職務要約

プロダクトセールス プライベートアセット担当

職務詳細

森林農地や 不動産 インフラ PEを含むプライベートアセット全般を担当するプロダクトセールスです

金融法人や年金など機関投資家のお客様に対し チーム内のメンバーと協業あるいは海外運用部 と連携しながら 商品の新規紹介や既存投資家へのクライアントサポートを行います

必須のスキル 経験

TOEIC900以上

海外出張時に顧客のアテンドや 海外担当者来日時に通訳が可能

プライベートアセット分野での経験年数1年以上

顧客との電話 メール 面談での密なコミュニケーションおよび高いプレゼンテーション能力

有れば尚可のスキル 経験

運用経験年数5年以上

営業経験

証券アナリスト資格 日 米

求める人物像

チームへの貢献を重視する姿勢

元気な人

コミュニケーション能力の高い人

社外勤務についての部内ガイドライン

丸の内オフィスにおける勤務が基本となります 年に何度か海外出張が入る可能性があります

残業について

残業は月20-30時間程度を想定します

給与

経験 能力を考慮の上 当社規定により優遇します

通勤交通費支給 当社規定による

変動賞与年1回 個人 会社業績に応じて支給

勤務時間

フレックス制度については募集案件によって記載

原則 9 00 17 00 実働7時間 フレックス制度あり

福利厚生

社会保険完備 健康保険 厚生年金保険 雇用保険 労災保険 ベネフィットワン 各種研修制度(英語 日本語研修含む) 育児 介護休業制度 ベビーシッター支援制度 wiwiwシステム 育児休業からの復職支援システム の導入 退職金制度

休日休暇

完全週休2日制 土 日 祝日 年末年始 有給休暇 特別連続休暇 アニバーサリー休暇他

勤務地

丸の内オフィス 100-0005 東京都千代田区丸の内1丁目8番1号 丸の内トラストタワーN館15階

Role Summary :

  • Product Sales, Private Assets
  • Job Descriptions :

  • Product Sales, predominantly responsible for Private Assets.
  • The position is expected to introduce private asset strategies to institutional investors such like financial institutions or pension funds, and to provide client service to existing clients, while co-working with team members and liaising with private asset teams in overseas.
  • Required Skills & Experience (must have) :

  • TOEIC 900
  • Ability to attend and support clients' trip to our office in overseas. Ability to translate during client meeting with visitors.
  • At least one year experience in private assets
  • Ability to have close communications with clients via phone, emails, or in-person meetings.
  • Strong team work mindset
  • Skill & Experiences (is a plus) :

  • Five years investment experience is a plus
  • Sales experience is a plus
  • CMA, CFA charteholder
  • Internal Guidelines about Work From Home :

    Work at Marunouchi Office.

    Required to go to business trip to overseas several times per year.

    Over time :

    Around 20-30 hours per month.

    Salary :

    Based on our Work Rules, we will consider your experience, skills and knowledge when we decide the salary.

    Commutation allowance and Variable Incentive Bonus are paid based on our Work Rules.

    Working Hours :

    Standard Working Hours : 9 : 00am - 5 : 00pm (Include 1 hour break. Flextime system available)

    Benefits :

    Social Insurance (Health Insurance, Employees' Pension, Unemployment Insurance, Worker's Accident Insurance), Benefit One, Training system (include Japanese lesson / English lesson), Childcare Leave / Family care Leave, Baby-sitter support program, wiwiw System (Support program for those who take Childcare Leave), Retirement Pension (only for Regular employee).

    Holidays / Vacations :

    Saturdays and Sundays

    National Holidays

    Year-end and new year holidays (December 30, December 31, January 2 and January 3)

    Annual Paid Holiday

    For Regular employee, other special holidays are available (e.g. Anniversary Leave, etc.)

    Location :

    Marunouchi Office, 1-8-1, Marunouchi Trust Tower N 15F, Marunouchi Chiyoda-ku Tokyo

    If you are ready to unleash your potential, it’s time to start your career with Manulife / John Hancock.

    About Manulife

    Manulife Financial Corporation is a leading international financial services group that helps people make their decisions easier and lives better.

    We operate primarily as John Hancock in the United States and Manulife elsewhere. We provide financial advice, insurance, as well as wealth and asset management solutions for individuals, groups and institutions.

    At the end of 2018, we had more than 34,000 employees, over 82,000 agents, and thousands of distribution partners, serving almost 28 million customers.

    As of June 30, 2019, we had over $1.1 trillion (US$877 billion) in assets under management and administration, and in the previous 12 months we made $29.

    4 billion in payments to our customers. Our principal operations in Asia, Canada and the United States are where we have served customers for more than 100 years.

    With our global headquarters in Toronto, Canada, we trade as 'MFC' on the Toronto, New York, and the Philippine stock exchanges and under '945' in Hong Kong.

    応募する
    お気に入りに追加する
    お気に入りから外す
    応募する
    自分のEメール
    "続ける" をクリックすると、私は neuvoo の同意を私のデータを処理し、私に電子メールのアラートを送信するには、neuvoo の プライバシーポリシー の詳細を与える。私の同意を撤回するか、いつでも退会することがあります。
    続ける
    応募フォーム