Job Description
弊社ネットワーク仮想化製品である NSXのテクニカルサポートを行うチームでの仕事となります 仮想環境におけるファイアウォール ロードバランサー ルーティングなどの知識はもちろんのこと vSphere OS TCP / IPなどの基礎知識とその切り分けを含めて 最新の実践的なIT Network技術を学び 生かせるポジションです
サマリー
テクニカルサポートエンジニアとして VMware 製品のサポートを顧客に提供します サポート業務には 事象の切り分け 診断 再現 解決をタイムリーに行う必要があります この役割で成功するには 能動的であり 自己学習ができ 強い顧客対応スキルや 技術的問題解決の深いスキル そしてチャレンジ精神が必要です
業務内容
障害状況の確認 問題内容の整理
取得したログ情報から エラーや問題個所の特定
取得したパケットキャプチャデータの解析
既知事象か新規障害調査
社内でのテスト環境の構築 事象の再現とその原因解析
顧客への定期的な進捗報告 アクションプラン等によるフォローアップ
電話 メールによる顧客とのタイムリーなコミュニケーション
Zoomセッションによるライブ解析
顧客環境や事象毎の判断による迅速なエスカレーション
新規ナレッジベースの作成
同僚 他部門との連携 協力
開発部門との英語によるコミュニケーション
必要に応じた休日時間外対応
必要な経験 スキル
あれば望ましい
Job Summary
As a Technical Support Engineer you will be providing support to customers, using VMware products, in isolating, diagnosing, reproducing and fixing technical issues in a timely manner.
and be someone who embraces challenges.
Responsibilities
Requirements
Preferred
Category : Client Support
Subcategory : Technical Support
Experience : Manager and Professional
Full Time / Part Time : Full Time
Posted Date : 2022-04-12
VMware Company Overview : At VMware, we believe that software has the power to unlock new opportunities for people and our planet.
We look beyond the barriers of compromise to engineer new ways to make technologies work together seamlessly. Our cloud, mobility, and security software form a flexible, consistent digital foundation for securely delivering the apps, services and experiences that are transforming business innovation around the globe.
At the core of what we do are our people who deeply value execution, passion, integrity, customers, and community. Shape what’s possible today at
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Vmware will provide reasonable accommodation to employees who have protected disabilities consistent with local law.